Re: avance allumage PVL analogique variable
Posté: 05 Avr 2013, 11:36
21° avec une bielle de 85 et une course de 40mm ça te donne 1,6mm avant le PMH.... refait ton calcul...
Competition Solex et courses de Solex
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l = R*(1-cos(a)) + B*(1-sqrt(1-(R/B*sin(a)).^2)) ;
solex120 a écrit:Explication sur le lien entre l'avance linéaire (en mm) et l'avance angulaire (en degré)
une illustration :
le calcul :
R = 40/2 ; % demi-course
B = 90 ; % longueur de la bielle
a : avance angulaire
l : avance linéaire
l = R*(1-cos(a)) + B*(1-sqrt(1-(R/B*sin(a)).^2)) ;
WiWi_Solex a écrit:Voici ce que j'ai sur le réglage de cet allumage:
Advance curve for analog coils PVL# 479 100 und PVL# 479 101
Coil: PVL# 479 100 Stator: PVL# 000 1075 or PVL# 000 1077
Rotor: PVL „not defined“
Setup to get these advance curve at the engine crankshaft:
1. Find TDC
2. Turn the crankshaft 21° against the normal moving direction and fix it there.
3. Mount stator and Rotor with markings corresponding to each other.
4. Remove the crankshaft fixing.
The markings on Stator and Rotor are corresponding between 4000rpm and 7000 rpm.
WiWi_Solex a écrit:Voici ce que j'ai sur le réglage de cet allumage:
Advance curve for analog coils PVL# 479 100 und PVL# 479 101
Coil: PVL# 479 100 Stator: PVL# 000 1075 or PVL# 000 1077
Rotor: PVL „not defined“
Setup to get these advance curve at the engine crankshaft:
1. Find TDC
2. Turn the crankshaft 21° against the normal moving direction and fix it there.
3. Mount stator and Rotor with markings corresponding to each other.
4. Remove the crankshaft fixing.
The markings on Stator and Rotor are corresponding between 4000rpm and 7000 rpm.